Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Kuala Lumpur: repülőtér, találkozás Zsófiékkal, városnézés és madárpark, új repülőjegy és hazaút

2020. február 28. - Zolek81

img_0239.JPG

Buszozás a reptérre, KLIA és KLIA2, Taxi Zsófiékkal vissza a szállásra

Az utolsó pár napban csatlakoztak hozzám Zsófiék egy kis Kuala Lumpur-i városnézésre, már nagyon vártam úgyhogy kimentem eléjük a reptérre :) rövid kérdezősködés után tisztáztam hogy a nemzetközi járatok a KLIA (1)-re érkeznek, KLIA2-t főleg az AirAsia és más fapadosok használják.

A két terminál 5 km-re van egymástól úgyhogy nagyon nem lehet elrontani, a kijutásra a legolcsóbb a busz (12 ringgit - 900 forint) amire sok helyen fel lehet szállni: a szállásunkhoz legközelebb az JPN UTC (Pudu Sentral) van ami a Szövetségi kormányzati iroda épülete, az alsó szintjén kirakodóvásárral .... a garázsban pedig buszterminálokkal. Az üzemeltető a "Star Shuttle", jegyet nem lehet előre venni csak a felszálláskor. Van egy "igényes" menetrend kitéve, mondjuk sok köze nincs a valósághoz de a lényeg hogy 30-50 percenként mennek mindkét terminálra:

buszmenetrend.jpg

buszmenetrend2.jpg

Egyébként van "szuper vonat" a belvárosból (KLIA EXPRESS) ötszörös áron /55 ringgit egy irányba/, nekem ennyit nem ért meg a 10 perccel rövidebb menetidő. A busz kb. egy óra alatt ér ki, végig autópálya - először a KLIA2-n teszi ki az utasokat majd megy a KLIA1-re és onnan vissza a városba.

A terminálon könnyű volt kiigazodni, egy folyosón át kell sétálni a főépületbe és onnan mozgólépcső vagy lift a 3. szintre a nemzetközi érkezéshez... Zsófiék gépe pontosan érkezett :))))

repter.jpg

Jól fel voltak pakolva csomagokkal úgyhogy nem akartunk sokat sétálgatni, mivel nagyjából ismerem az árakat hatunkra gyorsan találtunk minibuszt (pár sofőr bepróbálkozott dupla árral és kinevettek az ajánlatommal) 150 ringgitet fizettünk (11,000 forint / fejenként 1,800) ami háztól-házig elfogadható. Egyébként a GRAB itt is reális alternatíva ha kettőnél többen mentek, külön lehet kérni az alkalmazásban 4 személyes autót vagy felárasan 5-6 üléses egyterűt is.

Szállás, városnézés, Kínai negyed és madárpark, vacsora

Nekem királyul jött ki hogy ugyanott szálltam meg ahova Zsófiék is foglaltak így délben kicsekkoltam a Mingle-ből majd este újra be :)))) annyi hogy már kétágyas szobába Petivel. 

A skacok keményebbek nálam mert még első este bevállalták a Kínai negyedet úgyhogy ott vacsoráztunk (és söröztünk) az utcai "éttermeknél" majd másnap elindultunk felfedezni a belvárost, nagyrészt ugyanazt az utat jártuk be amit bemutattam az előző blogbejegyzésben úgyhogy ugyanazokat a képeket nem szúrom be még egyszer ... 

img_20200223_115511.jpg

img_0260.JPG

A belvárosból átsétáltunk a botanikus kertbe ahol a lepkefarmra nem mentem másodszor is be a többiekkel de a madárpark engem is érdekelt :))))  a belépő 63 ringgit (4,600 forint). A park jó nagy területen helyezkedik el és szerintem nagyszerű élmény, a madarak békésen sétálgatnak 1-2 méterre a látogatóktól / jó hosszú körösvényen lehet végigsétálni:

birdpark.jpg

img_0290.JPG

Késő délután a Portugál konyhát kóstoltuk meg a Nando's Kuala Lumpuri éttermében, ez teljesen nyugati színvonal: szép a berendezés, udvarias a kiszolgálás és finomak a csirkék de az adagok kicsik és az árazás sem street-food ... viszont lehet kapni üvegesen a Peri-Peri chiliszószukat.

img_20200223_163144.jpg

img-20200223-wa0010.jpg

Új repülőjegy és hazaút

Szerettem volna még egy napot maradni a többiekkel de úgy alakult hogy két héttel a hazautazásom előtt biztossá vált hogy nem megyek vissza Kínába, törölték a járatot .... a vírushelyzetről nem szeretnék írni de természetesen olvastam a híreket, képben voltam. Igazából mindenkit megkerestem akit tudtam, a biztosító ÁSZF-ben benne van hogy nem térítenek ilyesmit / a nagykövetség nem tud mit tenni a légitársaság pedig nem nagyon akart válaszolni (gondolom sok ezer hasonló panaszt kaptak) végül az OPODO-t Facebook-on értem el és rövid üzenetváltás után ígéretet kaptam a pénz visszatérítésre (azt még nem lehet tudni hogy 50% vagy 100% az eredeti jegy árának, 60-90 nap is lehet az ügyintézés).

Ettől még persze haza kell jönni valahogy úgyhogy ráfeküdtem a keresőkre és végül a Kínát elkerülő járatok közül az idén 60 éves Thai Airways lett a befutó Február 24-i indulással /így 3 nappal korábban érek haza a tervezettnél/, Ők 2018-ban megkapták a "legjobb turista osztály a világon" címet és tényleg rendben volt, egy irányba 300 EURO korrekt ár ennyire későn foglalva a Kuala Lumpur->Bangkok->Bécs útvonalra a FlixBus pedig kb. óránként jár Bécsből úgyhogy nem lesz nehéz hazajönni.

59th_promo_1400.jpg

Az ülések puhák, kényelmesek + jól állíthatók az étel pedig bőven finomabb a szokásos repülős kajánál úgyhogy jól elvoltam, ettől még kínszenvedés a Bangkok-Bécs közel 12 órája egy fenékkel :))) aludni nem sokat tudtam de a normális multimédiás rendszerrel megnéztem három filmet és sokat olvastam e-könyveket.

Malajziában azért rákérdeztek mikor és mennyit voltam Kínában de szerencsére eltelt már 45 nap Kanton óta úgyhogy nem kötözködtek, Bangkokban a két órás átszállásnál illetve Bécsben a megérkezéskor viszont senkit sem érdekelt ki vagyok és honnan jövök, még egy hőmérő vagy hőradar se volt sehol, nem aggódják túl (egyelőre).

A FlixBus ismét rendben volt, 12 EURO-ért kaptam jegyet a Népligetig viszont a Bécsi reptéren érdemes figyelni a buszplatform kijelzőjére (és a busz szélvédőjén is ki van írva hova megy) mert nem csak a pesti járatuk van, figyelni kell...

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr8515494404

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása