Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Langkawi: motorozás, SkyCab+SkyBridge, vízesések és strandolás

2020. január 13. - Zolek81

shutterstock_142390087.jpg

Langkawi motorbérlés

A sziget már csak a méretéből adódóan (478 km²) is kitűnő a motorozáshoz,  forgalom alig van és a legtávolabbi pontokra is maximum 30-40 perc alatt / normális betonúton lehet eljutni. Ugyan van GRAB (ázsiai "UBER") de az mégsem ad akkora szabadságot mint egy robogó úgyhogy béreltem egy kis 50-es Yamahát, egy napra 35 ringit volt  (2,500 forint).

 moci.jpg

SkyCab és SkyBridge


skybridge.jpg

langkawi_sky_bridge_malajzia_10.jpg

Langkawi legnépszerűbb turistalátványossága a tengerszint felett 687 méterrel megalkotott, 125 m hosszú egyoszlopos "híd-kilátó" ami egy mérnöki csoda, oké hogy két hegy közé ékelődik be de az egész súly egyetlen oszlop tartja... páratlan kilátás nyílik róla (tiszta időben ellátni a szomszédos Thaiföldig-nekem sajnos nem volt ekkora szerencsém).

Egy másik látogató elég jól sikerült 360 fokos képei:

https://www.360cities.net/image/malaysia-langkawi-sky-bridge-2

https://www.360cities.net/image/malaysia-langkawi-sky-bridge-3

A SkyCab az Oriental Village látogatóközpontból indul, a robogót én még a főúton leraktam és inkább sétáltam kicsit, van itt rengeteg szuvenírbolt, elefánt séta és ezer más "látványosság" ami nekem is tetszett az a Street Food udvar - sok jó kajáldát láttam :)

subway.jpg

A jegypénztár hivatalosan 9.30-kor nyit, én pontosan ekkor érkeztem (ráadásul Hétfői napon) és már tömeg volt, a belépő a felvonóra nem olcsó 85 ringit (~6.000 forint) és még + 6 a hídbelépő ha hajlandó vagy sétálni, +16 ha az utolsó pár száz méterre is siklóval szeretnél felmenni, Megint mázlim volt, mivel hat fős a kabin és sok társaság együtt akart beülni engem előrehívtak a "VIP sorba" hogy beüljek 5 Japán mellé :)

Állítólag ez a világ leghosszabb fesztávú felvonója,  a 2.2 kilométeres utat kb. 10 perc alatt teszi meg felfelé:

Itt már az a fajta tömegturizmus van amit nehezen tolerálok (tömeg, tolakodás, selfie "központ"), de a látvány tényleg megéri - van két körkilátó ahova fel lehet menni az állomásról majd pár száz méter séta és lépcsőzés a hídig:

Telaga Tujuh (Seven Wells) és Air Terjun vízesések

Lefelé már szerencsére nem kellett sorba állni, a felvonóból láthatunk egy vízesést a hegyoldalban ahova el lehet sétálni - igazából a kalandpark (és canopy pálya) parkolóig fel lehet menni motorral de én gyalogoltam, tökéletesen ki van építve minden: betonlépcsők, WC, zuhanyzók ... lehet hogy a "dzsungel-kaland" élmény így nincs meg viszont kulturált az egész. A 450 méteres szintemelkedést ezért már jóval kevesebben másszák meg a fentiig, talán 30-40 ember lehetett összesen a vízesésnél.

A Seven Walls gyenge "esésű" medencés stílusú, a víz zseniális - olyan 24-25 fokos lehet ami ebben a hőségben életmentő :) a kalandkedvelők a kerítésen átbújva még lejjebb mászhatnak a sziklákon, a látvány hihetetlen. Van egy hídszerű kilátó itt is, úgy látszik ez a specialitásuk a tervezőknek.

Pasir Tengkorak strand

A vízeséstől lefelé sétálva láttam hogy még bőven belefér egy strandolás, a sziget északi részén ajánlottak egy kicsi de hangulatos helyet ami kb. 20 perc távolságra volt úgyhogy átvágtam motorral a szigeten. A strand tényleg nem nagy de nagyon hangulatos, és abban is igazuk volt a helyieknek hogy mintha a víz tisztább lenne az északi részen. Sok helyi is volt a strandon, érdekes hogy sok nő még a vízben is viseli a burkát. Két órát chilleztem a parton majd egy másik úton mentem vissza a szállásra.

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr2815407052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Embergyermek 2020.01.14. 15:15:31

"hogy beüljek 5 Japán mellé :)"

Eléggé kilógtál a sorból Alamin fiam. :)))))

Embergyermek 2020.01.14. 15:21:06

Nagyon zsír fotók és pazar látvány. Zolek,csak így tovább a blogolással

Zolek81 2020.01.15. 09:55:44

Köszönöm, igyekszem :) az 5 japán gyík volt :))))
süti beállítások módosítása