Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Kuala Lumpur: reggeli, GRAB, KLCC park és Petronas tornyok, belváros, hindu templom, botanikus kert

2020. február 11. - Zolek81

borito_21.jpg

Reggeli

Másnap elindultam reggelit keresni és nem is kellett messze mennem, az út túloldalán van egy szendvicsbár elég jó értékelésekkel: A'Toast - Breakfast & Juice , csak 4-5 ételből lehet választani (szendvicsek, saláták és csirkés "tekercsek") cserébe durva adagot adnak, 3 szelettel kaptam barna kenyérből jól megpakolva tükörtojással, sonkával+sajttal és salátával 15 ringgitért (1,100 forint):

 logo.jpg

 img_20200208_100203.jpg

img_20200208_100218.jpg

GRAB, KLCC park és Petronas tornyok

Szerintem mindenki unja már a GRAB témát de tényleg csúcsra van járatva, Kuala Lumpurban pld. sokan használják tömegközlekedés helyett mert 2-3 embernél már a metrójegy árában van... lehet az alkalmazással ételt rendelni (szinte bármilyen étteremből motoros futár hozza), szállást foglalni és már fizetni is az e-tálca funkcióval.

A szállásomtól a KLCC parkig 8 ringgitért vittek el (600 forint) igaz hogy volt egy kis dugó de a kényelem és a klíma klassz dolog :)))

Jöhetett az igazi turistás rész, a KLCC park és a Petronas tornyok ... meglepetésemre nem volt tömeg és a park igazán lenyűgöző, van egy kis híd pont a tornyokkal szemben ami ideális a fotózkodáshoz :) egy másik "szóló" utazóval kisegítettük egymást :))) egyébként van itt egy kis tó, játszótér és rekortán futópálya ami elég menő ebben a környezetben. Étterem és büfé viszont nincs (illetve zárva voltak) cserélbe vannak ivókutak friss és hideg vízzel.

A Petronas-ikertorony az építtető olajtársaság nevét viselő 452 méter magas felhőkarcoló, az igazi jelképe a városnak. A két tornyot 170 méter (41. és 42. emelet) magasságban egy 58 méter hosszú kétszintes acélhíd (Skybridge) köti össze ami látogatható, az első torony a cég irodáié de a másodikban olyan társaságok bérelnek irodákat mint az IBM, a Boeing, a Microsoft, a Huawei vagy a Reuters. Van még itt egy luxus bevásárlóközpont, koncertterem és itt található a természettudományi múzeum is. Bevallom őszintén hogy Én most nem mentem fel (nem is árt az előzetes jegyvásárlás és regisztráció) mert jövök még vissza Február végén és Zsófiékkal együtt nagyobb élmény lesz :)))

Séta a belvárosban, felhőkarcolók

A Petronas tornyok mellett le volt zárva az egész út és robbant a "cukiságbomba" pici gyerkőcöknek tartottak lábbal hajtós bicikliversenyt olyan körítéssel mintha F1 futam lenne :)))

Azt terveztem hogy elsétálok a Hindu templomig a felhőkarcolók között de egy idő után kezdtem kifulladni úgyhogy felszálltam a "magenta" metróra az LTR 5 vonalon és elmentem vissza a Kínai negyed sarkáig. 

Sri Maha Mariamman Hindu templom

A Kínai negyedben csupán két utcára a Petaling "bevásárló sortól" ott bujkál ez a gyönyörű templom, Malajzia legrégebbi Hindu szentélye: K. Thamboosamy Pillai építette 1873-ban a Pillai-ok családi templomának és a nagyközönség számára 1920-ban nyitották meg 1968-ban pedig teljesen újjáépítették.

A látogatása ingyenes, a jellegzetes torony bejáraton keresztül léphetünk be miután leadtuk a cipőnket - máshol csak ledobod a bejáratnál de itt egy külön megőrző van ahol sorszámot adnak :) és némi jattot elvárnak érte. 

Kicsi, pár perc alatt körbejárható épület gyönyörő szobrokkal, festményekkel és rendkívüli hangulattal - nemcsak imádkozni hanem egy kicsit nyugodtan gondolkodni (esetleg hűsölni) is betérnek ide az emberek / Én is így tettem amíg egy nagyobb csoport turista meg nem érkezett és a csendnek vége szakadt úgyhogy tovább indultam.

A botanikus kerthez nem volt igazán jó a tömegközlekedés úgyhogy hívtam egy GRAB sofőrt de előtte még kipróbáltam a helyi kókuszital egy másik formáját, a kókusz szirupot és -vizet külön tárolják és ezekből szednek egy pohárba, így sok jéggel és gyümölcsdarabokkal már jobban bejött:

kokuszital_1.jpg

kokuszital2.jpg

Botanikus kert, esti "monszun"

A füllesztő melegben (iszonyú magas a páratartalom, szakad rólam a víz) jó volt egy kicsit andalogni a botanikus kertben ami elég nagy: egy 92 hektáros "rekreációs" park és természetesen Brit "örökség" ... -többek között- itt van a madár- és lepkepark, a planetárium, a hangzatos "Royal Lake Club" (bármit is jelentsen nem akarom tudni), hibiszkusz- és orchideakert, egy játszóház bambuszból /ami sajnos le volt zárva pedig tuti hogy kipróbáltam volna :( / és a Nemzeti Múzeum. Szépen karbantartott, szuper hely csodás növényekkel/tóval/mini-vízeséssel:

img_20200208_124124.jpg

Hazafelé kicsit megáztam de sikerült egy buszmegállóba behúzódnom és -természetesen- jöhetett a szokásos 10 ringgites GRAB fuvar hazafelé :))) sajnos a medencét esőben nem lehet használni de így is nagyon hangulatos leülni egy teával nézni a kivilágított várost.

este.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr4415468848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása