Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Flixbus, Bécsi reptér, China Southern kínai "kalandok", Kanton esti városnézés

2020. január 11. - Zolek81

borito1.jpg

Bevezető

Szóval idén Január kilencedikén megint elindultam délkelet-ázsiába, a célpont: Malajzia ami ilyen-olyan okok miatt eddig kimaradt az életemből és a munkám megint úgy alakult hogy el tudok 50 napra menekülni a hideg elől :)

Az egész úgy indult hogy megláttam egy 300 dolláros Bécs-Langkawi repjegyet a  China Southernnél (ennek azért meglett rendesen a "böjtje" - később részletezem) elkezdtem utánanézni a látnivalóknak, szállásoknak és mivel előreláthatólag a monszun elkerüli Malajzia nyugati részét Január-Februárban rövid gondolkodás után megvettem a jegyet. 

A büdzsém most eléggé ki van számolva úgyhogy az idő nagy részére hosteleket és jóféle street food-ot terveztem, rövid kitérővel a Langkawihoz közel eső két Thai szigetre Koh Lipére és TaruTao-ra.

FlixBus

 

flixbus.jpg

A bécsi indulás miatt kellett egy transzfer, a FlixBus (és a konkurens RegioJet is) nagyon olcsón visz (oda-vissza 6.500 forintot fizettem) közvetlenül a Schwechati reptér indulási oldalához (a 3-as Terminálnál tettek ki, innen is indult a gépem), a Népligetnél és Kelenföldön lehet felszállni - nem nagyon tudok mit írni róla: 2,5 óra kulturált (van WIFI és mosdó) buszozás.

A reptérről szintén nem sokat lehet mondani, Ferihegynél kicsit nagyobb és forgalmasabb de 10-15 perc alatt át lehet sétálni a terminálok között.

China Southern

chinasouthernlogo.jpg

A közös utunk már eleve döcögősen indult, rossz előérzetem volt mikor fél óra tanakodás (és két manager odahívásával) azt mondták hogy csak az utam első feléhez tudnak beszállókártyát adni (Kantonig) utána Langkawira vadásszam össze a poggyászom és csekkoljak be újra... az indok: állítólag a rendszerük nem kezel napfordulónál (01.09-ről 01.10-re) xx óránál hosszabb átszállási időt, jól van mondom ez még túlélhető.

A fedélzeten minden rendben volt de valahogy jellegzetesen kínainak tűnt minden: az érthetetlen angolsággal (vagy anélkül) kommunikáló stewardessek, az Android alapú szórakoztató rendszer ami ahogy hozzáértem lefagyott és egy kínai hibaüzenettel újraindult :) vagy a nem kikapcsolható SÁRGA égetett kínai feliratos filmek... enni egyszer adtak szokásos gépi kaját de üdítőt kínáltak végig.

A foglaláskor furcsa volt hogy a Bécs-Kantonnál nem írtak átszállást csak azt hogy +1 Ürümqi aminél a többi útitárs (is) tankolásra gondolt, ezért volt fura amikor félúton 7 óra után leszállt a gép majd minden cuccunkkal nekünk is le kellett és akkor elkezdődött egy hihetetlen bohózat: csináltak egy sort amit aztán megfordítottak és mindenki nyakba akasztós azonosítókártyát kapott, majd jött egy új security check úgy hogy épp csak kiléptünk a transzferalagútból / itt teljesen szervezetlenül ide-oda irányítottak bennünket és turkáltak a holminkban, mindenki ki volt akadva. Ezután jött egy útlevélellenőrzés + fotó készítés és mindkét kezem 4 ujjáról ujjlenyomatot vettek... volna de ez is lefagyott, a tisztviselő kijött és nemes egyszerűséggel ki/bekapcsolta majd kínai Windows 7 BOOT képernyő visszaszámol 30-ról, itt már majdnem elsírtam magam.

Ezek után egy elég zord arcú nő közölte hogy kiválasztottak poggyász ellenőrzésre, kinyitják a feladott hátizsákomat is és itt jött számomra egy nagy tanulság:

Ha Kínába mész semmi sem lehet a feladott poggyászban ami akkumulátort tartalmaz, mindegy milyen és mekkora ki kell venni - engem a szakállnyíróval fogtak meg de másoknál a GoPro vagy 4G router volt gond.

Ezek után már csak újra át kellett mennünk a biztonsági ellenőrzésen és már szállhattunk is vissza, szerencsére egy Magyar és egy Lengyel párral közösen csináltam végig az egészet így a végén már csak röhögtünk kínunkban.

A hátralevő pár órát nagyjából átaludtam, leszálltunk Kantonban - 20 perc nyomozás után meglett a csomagom, majd a transzfer pultnál közölték hogy a Langkawi járat törölve lett és nekem erről tudnom kéne... itt bevallom hogy elgurult a gyógyszerem és megmondtam nekik hogy valahogy engem el fognak juttatni Malajziába, addig innen nem mozdulok :) felhívtam az Opodot akiktől a jegyet vettem de 15 perc üdvözlő-zene után feladtam.

Ami pozitívum a légitársaságnál hogy ahogy erőszakosabb módba kapcsoltam jött is a megoldás: másnap reggel van gép de cserébe kapok 4* hotelt, transzfert és kaját / amikor rákérdeztem hogy nekem nincs Kínai vízum az útlevelemben azt mondták hogy ne törődjek vele, senki nem fogja megnézni :D szóval "belógtam" Kínába.

Az egészet összehozták szűk egy óra alatt és több "sorstárssal" már úton is voltunk a Hotel Kyriad felé:

img_20200110_190307.jpg

Amikor bementünk már sejtettem hogy király lesz de az egész hely gyönyörű:

img_20200110_190142.jpg

img_20200110_190116.jpg

img_20200110_185256.jpg

Kanton rövid városnézés

Bár iszonyúan fáradt voltam összekapartam annyira magam hogy elinduljak sétálni, egy helyi egyetemista srác mondta a hotelben hogy ez nagyon külváros és semmi élet nincs, 10 perc múlva mégis egy olyan utcabál közepén találtam magam hogy ha ilyen a csendes külváros akkor én soha nem akarom egy igazi kínai metropolisz belvárosát megtapasztalni :)  egyébként hangulatában olyan mint Saigon vagy Bangkok, kicsit vidámparkszerű ezzel a rengeteg reklámmal és óriás-kijelzővel:

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr8515403488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Erzsi Szakonyi 2020.01.11. 19:02:14

Örülünk, hogy eddig eljutottál , megérkeztél . Az apró bosszantó dolgokon át kell lépni és az út során csak a szépet észrevenni , ahogy te is teszed. Üdv.: Erzsi

Zolek81 2020.01.13. 11:51:17

Köszönöm szépen, két nap alatt teljesen elengedtem és élvezem a 35 fokot :)
süti beállítások módosítása