Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Elhagyni Tiomant: hajó Mersingbe majd busz Kuala Lumpurba (TBS), szállás, pillangópark

2020. február 20. - Zolek81

borito_24.jpg

Hajóút Tiomanból Mersinge, busz Kuala Lumpurba

Ebben az időszakban azért rizikós Tiomanon az időjárás és egy esősebb nap után még többet ígértek úgyhogy visszaindultam Kuala Lumpurba. Másnap reggel 9.00-kor volt hajó Mersingbe (természetesen ragyogóan tiszta időben) ismét a Bluewater cégnél vettem jegyet (35 ringgit - 2,600 forint); búcsúzóul a mólónál egy chillező macska fogadott és egy óriási halrajt is láttam:

A hajóút közel két óra volt szerencsére kisebb tömegben mint odafelé - Mersingben a kikötőből kb. egy kilométeres séta a buszterminál, pont délben volt is egy járat Kuala Lumpurba. A folyóparton sétáltam végig és hát nem maradtam le semmiről, nem egy turistacsalogató hely (bár az öreg hajók elég jól néznek ki) az egyik kisteherautó tetején a tábla mindent elmond /esküszöm hogy nem szándékosan beállított/ "YOU SEE NOTHING" :))))

notsee.jpg

Még mielőtt felszálltam a buszra egy árustól vettem némi gyümölcsöt útravalónak, próbáltam megérteni (és megjegyezni) a nevét de nem sikerült / pici zöld kerek gyümölcs ami almára hasonlít de az íze a körtéére is emlékeztet - finom:

gyumolcsok.jpg

Hát a buszút elég nagy szívás volt, nem nagyon volt választék a szolgáltatókból viszont ha tehetitek a "Transnasional"-t kerüljétek: 30 éves vacak busz (csörög-zörög) szakadt ülésekkel, bunkó sofőr, 3-4 felesleges megálló (egyszer talán egy haverjával állt meg beszélgetni) a 4,5 órás ígért menetidő helyett 6 óra .... szóval nem túl jó.

Miután befutottunk a TBS-re így harmadszor már rutinból öt perc alatt átvágtam a metróhoz és irány a Kínai negyed :)

Mingle Highstreet @ ChinaTown

Jelenleg több mint 2000 szállás elérhető Kuala Lumpurban csak a BOOKING.COM adatbázisában, választani nem könnyű viszont nekem kapóra jött hogy előre megbeszéltük a szállást Zsófiékkal, a Mingle Highstreet-ben foglaltak szobákat ami egy romkocsma, kávézó és egy boutique hostel keveréke úszómedencével :))) ide jutni a buszállomásról pofonegyszerű: vörös SPL metróval a Masjid Jamek állomásig kb. fél órás út. Igazából nem pont a Kínai negyedben van hanem inkább annak a határán a nagyon-nagyon belvárosban :)

Viszont van klasszikus HOSTEL része is egész normális áron (reggelivel), egy éjszaka 34 ringgit (2,500 forint).

Városnézés, lepkefarm

A szállástól a főbb nevezetességek gyorsan elérhetőek, pld. a botanikus kertbe kényelmesen el is lehet gyalogolni (2,5 km 30-35 perc) nekem a délutánra már nem hiányzott a zsúfoltság /itt már elég durva a forgalom a főúton - a gyalogosátkelő is elég nagy túlélőpróba :))) / és a kánikula úgyhogy átvágtam a Pretaling bevásárlóutca irányába a Masjid Jamek metróállomásnál, ez a vörös KJL vonal ahol ugyanolyan olcsó "tokennel" (1,6 ringgit - 120 forint) lehet utazni. Érdemes (amíg lehet) a folyó (vagy csatorna) mellett sétálni mert hihetetlen sok látnivaló van itt 1,5-2 km2-en, ez egy következő poszt témája lesz.

A korábban már megismert sétálóutcán eljutottam a központi piacig és a Pretalinggal párhuzamosan (a buszállomásnál) felüljárókon keresztül /egy sokszor soksávos főút felett/ a régi vasútállomás (ez inkább egy kastélynak tűnik) irányába sétáltam.

Kis kerülővel a főúton útba esik a Nemzeti Múzeum aminek az oldalában akkor-és-most jelleggel ki van állítva a Malájok saját autómárkájának (Proton) első 1985-ben gyártott modellje az aktuális legújabbal együtt és egy békebeli Rolls-Royce a századfordulós Brit időkből. Ültem ezekben a kocsikban, teljesen Japán mintára készülnek külsőleg és talán technikailag is Toyota/Honda/Suzuki lehet az alap.

A botanikus kerten átvágva (továbbra is csodálatos) is meg lehet közelíteni a lepkefarmot, a tó mellett végigsétálva: 

img_20200208_115911_1.jpg

Kuala Lumpur Butterfly Park

A lepkefarmba a belépő 25 ringgit (2,000 forint) de szerintem nagyon megéri, a bejárattól egy lépcső visz lefelé - átlépve a "függönyön" egy kis "arborétumba" érkezünk, a lepkéket egy komplett hálórendszer tartja itt :)))

Maga a terület nem nagy, 10 perc alatt körbesétálható de rendezett és gyönyörűen karbantartott - és lepkerajok mindenütt. Nehéz ám a kis rohadékokat jól fotózni mert gyorsak és rövid ideig maradnak egy helyben de azért sikerült 1x-2x lekapni őket:

A kert tele van dísztavakkal (bennük ez ezerszínű halak), mesterséges "vízesésekkel" (az egyik mögé be is lehet ülni kis székekkel egy barlangba) akváriumokkal és csodálatos növényekkel. ahogy kilépünk a parkból még van egy hosszú ismeretterjesztő rész rengeteg preparált lepkével hüllőkkel és pókok is vannak itt :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr6115479236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása