Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Kuala Lumpur: reggeli, belváros-nézés, indiai étterem + cendol shake, KL torony, "shopping"

2020. február 27. - Zolek81

borito_25.jpg

Reggeli, csodálatos belváros

A Mingle Highstreet-ben eléggé zajlik az élet (mivel árulnak sört) rendesen behallatszik a szobába az utca zaja és az ajtócsapkodások is de engem a füldugó megvéd :))) egyébként jót aludtam.

A reggelivel viszont nagyon kitettek magukért, még hotelben sem mindig van ekkora választék: két tálcán sós és édes péksütemények, főtt tojás, valamilyen tésztás egytálétel, a szokásos müzli és pirítós lekvárral, kávé és tea + vízautomata úgyhogy rendesen fel lehet "tankolni" a napra.

Kicsit belustultam délelőtt, reggeli után elég jó a medence de azért később nekiindultam megnézni a látványosságokat: már a Google térképen is látszik hogy a vízpart 1-2 kilométeres körzetében kb. egy napnyi néznivaló van.

15707_1.jpg

Annyi szép és érdekes épületet láttam a környéken hogy a szokásomtól eltérően most nem fogok bekezdésenként mindegyikről "értekezni" nem volt időm minden tájékoztatót elolvasni és rákeresni az interneten.. jöjjön inkább egy rövid felsorolás a teljesség igénye nélkül:

Masjid Jamek mecset + szökőkutak /egy 1909-ben épített csodálatos épület két folyó találkozásánál pár percre a szállástól/

Panggung Bandaraya színház

Laluan Kolonial (Colonial Walk) /sétány a vízparton tiszta trópusi környezetben/

Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan Malaysia /a központi kulturális és turisztikai hivatal épülete/

River of Life Bridge ("Az Élet hídja" a mecset mellett itt sétálhatunk át a palotához/

Sultan Abdul Samad /a "borítókép" - monumentális régi Brit gyarmati irodaépület óratoronnyal, 1974-ben nevezték át/

Kolam Biru szökőkút /a mecset előtt a folyótorkolatban, este nagyon szép kivilágítva - show műsor is van/

St Mary's Cathedral (Szűz Mária Katedrális) /1887-ben épült anglikán templom - jelenleg sajnos nem látogatható/

Dataran Merdeka tér /Sultan Abdul Samad épületével szemben a Maláj "Függetlenség tere" itt vonták fel először a nemzeti lobogót 1957-ben, rendszeresek itt az ünnepségek - korábban krikettpálya volt :)))) /

Kuala Lumpur képzőművészeti galéria /a tér sarkánál/ 

- Viktória szökőkút /szintén a térnél/

Nemzeti Textilipari Gyűjtemény

- KL torony /KL tower - turistalátványosság és hírközlési torony egyben, 421 méterével (antennával együtt) a világ 7. legmagasabb szabadon álló toronyépülete/

Telekom Museum (Muzium Telekom) /1928-ban épült eredetileg telefonközpontnak, 1984-től a nemzeti örökség része és 1994-től múzeum/

Medan Pasar óratorony /a régi piactéren/

A sétát a mecsetnél kezdtem ami kivételesen látogatható, férfiaknak is hosszú nadrág és zárt cipő kötelező + a hölgyeknek a váll eltakarása / ide még lehet hogy visszamegyek mert érdekes lehet... aztán át a hídon végigsétálva a vízparton a tér irányába. Szerintem volt olyan rész ahova 3x visszamentem hogy a megfelelő szögben fotózzam le, annyira tökéletes állapotúak az épületek és tiszta+rendezett minden hogy kicsit egy mesevárosra emlékeztet :)))

A térnél könnyű "elveszni" szép a szökőkút és monumentálisak az épületek, a galéria mellett beültem hűsölni (és inni valamit) majd át a téren a katedrális irányába és aztán újra a folyópart ... ha a textil múzeumnál lévő hídon megyünk át tökéletes a kilátás a mecsetre van is itt egy "Masjid Jamek Lookout Point" :)))

Miután kifotózkodtam magam továbbsétáltam a kínai negyed (és a központi piac) irányába, egy másik óratoronyhoz (Medan Pasar) a régi piactéren.

Yusoof Dan Zakhir indiai étterem, Cendol shake

Bálint tanácsára a központi piac mellett ebédeltem egy indiai étteremben, a Tandori csirke isteni volt és talán itt ettem a legjobb banános palacsintát (elnézést, ROTI-t) :)))) a teljes ebédért kólával 20 ringgitet fizettem (1,500 forint):

Az étteremtől két saroknyira van egy jó kis kínai utcai árus aki gyümölcsturmixokat (shake/smoothie) árul, az "ikonikus" Cendol Shake (ami sokfelé népszerű Ázsiában) fő összetevői a pálmacukor, a kókuszdió és a pandanlevél kivonat elképesztően ízlésesen tálalva, én szóltam hogy ne csinálja édesre és nagyon finom lett :)))) mondjuk az árát megkéri : 12 ringgit (900 forint). Annyira bejött hogy másnap visszatértem és a sárkánygyümölcsöset is kipróbáltam.

Telekom múzeum, Szent János katedrális és iskola, KL torony

A délutáni sziesztám után elindultam megnézni a KL tornyot, nincs messze mivel látszik az utcánkból :) többekkel beszéltem hova érdemes felmenni ide vagy a Petronas tornyokba és a legtöbben a KL tornyot javasolták, nem annyira felkapott (nincs tömeg) és szebb a kilátás... az áruk hasonló (80-120 ringgit) de kuponoldalakon lehet olcsóbban belépőt találni, Én a KLOOK.COM-on vettem a jegyet 60 ringgitért (4,500 forint).

Az utcánk végében ott a Telekom múzeum (1928-ban épült eredetileg telefonközpontnak, 1984-től a nemzeti örökség része és 1994-től múzeum) és a dombra felsétálva láthatjuk a Szent János katedrálist mellette a bentlakásos gimnáziummal, a "Szent János Intézet" általános és középiskola (csak fiúsuli, a monogramjuk elég ismert: SJI) az egyik legrégebbi ilyen intézmény Malajziában, a terület és az épület az egyházé de ma már az állam irányítja az iskolát. Pont szünet volt úgyhogy fociztak a kis srácok, amikor elsétáltam mellettük odaszaladtak a kerítéshez és integetve kiabálták hogy "HI MISTER, WELCOME TO MALAYSIA" :))))

A betonúton felsétálva a dombra ott a KL torony parkolója, olyan "bámulatos" attrakciókkal mint a fejjel-lefelé ház vagy a világbéke gong (amit meg se lehet "szólaltatni") de a műfüves pálmafás lépcső tetejénél ott az igazi nagy durranás: maga a hírközlési torony, 421 méterével (antennával együtt) a világ 7. legmagasabb szabadon álló toronyépülete. A bejáratnál profi "beléptető kapu" mint egy reptéren és egy mozgólépcső ... az előcsarnokban éttermek, ajándékboltok illetve egy mini-amfiteátrum - kívülről körbe lehet sétálni a tornyot és már innen egész jó a kilátás.

borito_26.jpg

img_20200224_112257.jpg

A lift fél perc alatt felvisz 350 méterig az "Observation deck"-be, az olcsóbb jegy idáig szól - ez egy zárt körkilátó rész, aki a legmenőbb fotóra vágyik annak ott a Skydeck 50 méterrel feljebb (a padló is plexiből - tériszonyosoknak nem ajánlott) nekem tökéletesen elég volt és az egész várost belátni:

Petaling Street piac - 2. felvonás, esti séta

Késő délután még lenyomtam egy bevásárlókört a Petaling utcán, az esti őrület még nem indult be de azért már a legtöbb árus nyitva volt, úgyhogy pár "rálegyintéses" és ökölrázós alkudozás után beszereztem pár replika cuccot (döbbenetesen olcsón) és ettem egy isteni csirkelevest :)))

 img_20200221_150157.jpg

Teljesen kimerültem a nap végére de még egy kicsit sétálgattam az -este- csendesebb indiai negyedben, gyönyörű a kivilágított KL torony:

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr315482846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása