Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Langkawi: Kuah - Hostel, Legenda Geopark, kikötő, "Eagle square", éjszakai piac 2. felvonás

2020. január 18. - Zolek81

borito_4.jpg

Clover Guesthouse

Egy idegtépő éjszaka után köszöntem el Cenang-tól, este ugyanis befutott egy fiatal Brit csapat a hostelbe és persze közös szobába kerültünk - amikor elkezdtek bent focizni egy strandlabdával még udvariasan szóltam nekik hogy nem kéne de amikor hajnali négykor üvöltve, csatak részegen hazajöttek már kiordítottam hogy kussoljanak...

Szokás szerint GRAB-el jöttem Kuah kikötőjébe és egy éjszakára foglaltam szállást mert csúcsidőben nem egyértelmű hogy arra a hajóra kapsz is jegyet amit kinéztél (egyébként kaptam), szerintem megtaláltam a sziget legolcsóbb szállását: reggelivel 15 ringgit egy éjszaka (1,100 forint). Ehhez képest profi a hely, tiszta és nagyon hangulatos: itt is raklap-ágy van de kétszemélyes szobába kerültem és a vendégek festhetnek a falra, poénos :)

Taman Lagenda Geopark

img_20200118_135613.jpg

img_20200118_135548.jpg

A legtöbb utazó akivel beszéltem azt hangoztatta hogy még egy ékszakát is kár Kuah-ban tölteni annyira nincs mit csinálni, valóban nincs sok látnivaló de ezt a parkot kár lett volna kihagyni: 1996-ban nyílt meg és a "kapuja" a Gondwana Wall Langkawi délnyugati domborzatát mintázza. Valójában (szerintük) ez egy múzeum-kert amiben helyet kapott 17 mitológiai szobor: hős óriások, ogrék, mitikus madarak és hercegnők... ez a része annyira nem jött át de a növényzet csodálatos és rendezett, az viszont tényleg durva hogy ebben a hőségben túlélnek a fák / tuti hogy valamennyire öntözik őket. A park 50 hektáros úgyhogy egy darabig el lehet itt mászkálni és a végében van egy fehér kilátó szerű emelvény órával ahova mindkét irányból lépcsőn lehet felmenni.

Kuah séta, kikötő

Hát hogy is mondjam... Kuah nem szép, elég egyszerű az utcakép és a plázákat+kikötőt leszámítva elég kihalt is, legalábbis késő délután/kora este. Az úthálózat modern, 2x2 sávos főút vezet ide Cenangból, mivel elég ritka a zebra elég izgalmas az átkelés:

A kikötőbe sétálva egyébként a parkon át is el lehet jutni nem csak a főúton, van egy hangulatos kis kerti tó a nagy parkoló és a pláza mellett:

A kikötő épülete egyben a pláza is, a szokásos a felhozatal: gyors éttermek és a világmárkák boltjai, élelmiszerboltok és rengeteg bizsu - a jegyárusító ablakok a KFC mögötti soron vannak.

A másnap 10.00 hajóra kaptam jegyet Koh Lipére, egy irányba 125 ringgitért (9,400 forint). Reggel egy órával előbb kell oda menni és állítólag az utazási iroda intézi a vízum részét a Thai kormánnyal.

Eagle Square (Dataran Lang)

levegobol.jpg

Kuah legjellegzetesebb pontja a 12 méteres sas szobor amit az ide érkező turisták először meglátnak, látványos csillag szerű mólóra építették és van mellette két szép épület, kár hogy belül ezek is csak a szokásos bazár sor színvonalat hozzák. Minden irányba jó a panoráma, tiszta időben a 881 méteres Gunung Raya hegy tetején lévő kilátót is látni, ide terveztem hogy felmegyek motorral de a mai napba már nem fért bele úgyhogy majd talán Thaiföldről visszafelé.

Night Market 2. felvonás

Mondták a kikötőben hogy ma itt is van éjszakai piac, kiderült hogy követjük egymást mert -nagyjából- ugyanazok az árusok tartják mint Cenangban :) - minden este máshova "vándorol" a szigeten.

Itt egyetlen hosszú utca elrendezésű és még világosban értem ide, jóval kisebb volt a tömeg mint Csütörtökön.

Jó éhes voltam úgyhogy sok mindent meg tudtam kóstolni: házi készítésű csirke burger (frankó volt csak az a fél liter édes szósz nem kellett volna rá), sült virsli pálcikán, Gyros a.k.a. Shawarma, két kicsi Satay és egy faszénen grillezett csirkecomb rizzsel:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr415414858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása