Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Buszút Melakából Mersinge, hajó Tioman-szigetére, falu, szállás, strandolás, naplemente

2020. február 17. - Zolek81

borito_23.jpg

Tervezés, buszút Melakából Mersinge, hajó Tioman-szigetére

Most először az utazásom során nem tudtam biztosan merre tovább Melakából, gondolkodtam azon hogy visszamegyek a "dzsungelbe" Taman Negara nemzeti parkjához de Bálint bedobta Szumátrát (ami csak 1,5 óra hajóval Melakából) és ugye Szingapúr is itt van közel ami két éve nagyon bejött nekem - Malajzia keleti partjára nem akartam átmenni a monszun miatt de az egyik srác a szálláson felvetette Tioman sziget nevét hogy Ő oda megy és a jó idő miatt idén korábban indul a "szezon" , járnak a hajók is. Némi internetes kutakodás és kérdezősködés után úgy döntöttem hogy megéri a kockázatot így másnap hajnalban kimentem GRAB-el a buszállomásra, 7.45-kor indult az első busz Mersinge / az út 4 óra.

A Melakai buszállomás jó nagy (persze nem Kuala-Lumpur TBS) a jegyvásárlás 5 perc se volt (vannak automaták de már korán reggel nyitva volt a jegypénztár is) egy irányba 35 ringgitet fizettem (2,600 forint). Az állomás még ébredezett (mondjuk Én is) de néhány kávézó/üzlet és természetesen a Meki már nyitva volt, itt is vonalkódos a beléptetés - két kapun is át kell menni a buszhoz, a másodikon csak akkor enged át ha már beállt a buszod a helyére (általáb 10 perccel az indulás előtt).

Az útról nem sokat tudok mondani mert majdnem végigaludtam :))) kis késéssel értünk Mersingbe amiből pont semmit nem láttam mert óriási mázlinkra (a többes szám egy nagyon cuki Olasz párnak szól akikkel a buszon összehaverkodtam és mivel ők is Tiomanra mentek egészen a szigetig együtt utaztunk) járnak a hajók és pont elérjük a 13.00 délutánit, még egy kényelmes ebéd is belefért a kikötőben. A hajóra a jegy meglepően olcsó (legalábbis Koh Lipe után), ugyanúgy 35 ringgit volt és két óra alatt értünk oda.

kikoto.jpg

A hajón telt ház és kicsit "heringezés", a tetőre sajnos itt sem engednek fel de a végébe ki lehetett menni úgyhogy ahogy közeledtünk csináltam pár képet, eléggé dombos-hegyes Tioman:

Tioman szigete

Ázsiában nem nagyon lehet hinni az időjárás előrejelzéseknek (bár most meglepően pontos volt) mégis segített meghozni a döntést hogy eljöjjek ide, folyamatosan esőt írt ezt a négy napot leszámítva :)))
Tioman kb. TaruTao méretű sziget (20x25 km) 60 km távolságra a szárazföldtől és mindenben felveszi a versenyt a Thai szigetekkel: -egyelőre- gazdag vízi- élővilág (szuper sznorkelező helyekkel), sokféle szállás (sajnos hostel nincs), olcsó helyi ételek és elég jól kiépített infrastruktúra. Ami érdekes hogy a iszlám vallás miatt elég kevés helyen kapni alkoholt így nincs bulinegyed... mondjuk ennek Én pont örültem.

A főszezon Áprilisban indul és kb. Októberig tart (kb. az otthoni nyár) ezért a szállásomon kívül a faluban két étterem tart nyitva :))) és a legtöbb búváriskola és bolt is zárva volt még.

A Google térképet böngészve azt gondoltam hogy azért van ennyi kis kikötő (talán 8-10) mert nincs is átjárás a szárazföldön a kis települések között, lehet hogy 10 éve még így volt de mára azért rendesen kiépült így betonút megy sok helyre.

Szállás, falu

A szállásom a kikötő nevét viselő (ABC - ezt hogy találták ki) ABC Becah Timonban volt, jófejek mert elémjöttek a kikötőhöz motorral hogy a kemény 400 méteren ne kelljen cipelnem a táskám, így viszont rögtön tudtam fényképezni a mólónál és a falu egyetlen útján a szállásig, ez egyébként a legvége az öbölnek - teljes nyugalom :)))

Az egész hely elvarázsolt és eléggé kihalt, a szállásomon szerencsére étterem is van egészen príma reggelivel / az olcsóbbik sztenderd szoba 90 ringgit egy éjszakára (kb. 7.000 forint) a drágábbik vízparti 120 (9.000) én az előbbit választottam és teljesen jó volt, törölközők/vízforraló/tea és ásványvíz bekészítve - tiszta és rendezett:

Az ABC Beach nem tökéletes a strandoláshoz mert -főleg apálykor- eléggé sziklás viszont rögtön az étterem mellett ha bemegyünk a vízbe már van látnivaló, élő korallok-halrajok-érdekes sziklák és kardhallal is találkoztam. Sznorkel felszerelést 7-10 ringgit bérelni egy órára (500-750 forint) és tényleg megéri :)))

A sziget tele van kisebb-nagyobb öblökkel és talán 5-6 faluval, robogót csak a "központi" részen Tekekben érdemes bérelni mert a hegyeken keresztül át lehet menni Tioman túloldalára Juruba viszont hozzám ABC-be nem lehet visszamenni mert az út le van zárva oszlopokkal (ott is egy fedett robogóparkoló) érthetetlen...

A térkép ugyan mutat egy repteret de az régóta használaton kívül van és amúgy is csak kis magángépek tudtak leszállni a rövid kifutópályán.

diving-map-tioman-island.jpg

Gyalog kb. egy óra elsétálni Tekekbe de közben szuperül el lehet nézelődni az egyetlen vízparti út mellett, tele bungalókkal és éttermekkel egészen a "nagy kikötőig" a part pedig egészen változatos. Mondjuk hogy ki "álmodta" meg az "I LOVE TIOMAN" táblánál azt a nagy fekete madárszobrot (???holló talán???) az érdekelne :))) láttam még kiégett autóroncsot "HAVE A NICE DAY" festéssel, egy egészen "különc" mosodaépületet, menő táblákat arról melyik ország milyen távolságra van (belőttem Németországot, az nagyjából stimmel - 10.000 km) és nagy örömömre rengeteg szelektív hulladékgyűjtőt.

Központi kikötő, strandolás

Tekek kikötője az igazi turistaközpont, sokkal több hajójárat köt ki itt mint a kisebbeknél - egy csatornában parkolnak a hajók és a hídon átsétáló turistákat várja a rengeteg taxi, utazási iroda és a szokásos bazársor+éttermek - ebből én nem kértem viszont ha itt továbbsétálva lemegyünk a partra (közelítve a világítótoronyhoz) megvan a jutalmunk: egy elég eldugott gyönyörű kis strand a sziklák közé beékelődve.

Itt elég jól elment a délután, hazafelé elvitt az egyik motoros taxis 10 ringgitért :)))) úgyhogy a korai vacsorámat a szállásom éttermében töltöttem el (egy elég felejthető leves volt) gyönyörködve a tájban, a házi macskák nem gyengén pofátlanok - lökdösik a lábadat a mancsukkal hogy adjál kaját sőt az asztalra is felmásznak:

macska.jpg

A szállás étterme és terasza tökéletes naplemente néző hely, a helyi gyerekek pedig első este a homokban fociztak a másodikon pedig kriketteztek :))))

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr815475608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása