Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Koh TaruTao: "állati" kalandok, kempingezők, vízesés, hosszú hajóút Penangba, Koh Khai sziget

2020. január 27. - Zolek81

borito_10.jpg

Élővilág TauruTao-n

TaruTao-t a majmok "uralják", mindenhol ott vannak de felém nem mutattak agresszivitást viszont ha leteszed a táskád a földre és ott felejted rá fognak menni :))) vannak leírások az interneten hogy éjszaka és hajnalban a házaknál (pontosabban a tetőkön) randalíroznak, ezt a második éjszaka én is megtapasztaltam :))) az érdekes hangjukon még beszélgetnek is egymással és kukákat is szétszedték rendesen, hiába van mindegyik erősen lekötözve, reggel még mindig a teraszom környékén "lődörögtek" és aztán csatlakozott egy malaccsalád is:

Szerencsére az élővilág itt még érintetlen, nincs akkora turizmus hogy jelentősen befolyásolja úgyhogy a parton rákok szaladgálnak kisebb kígyók és gyíkok mocorognak az aljnövényzetben, mondjuk a dzsungelben rambózást akkor fejeztem be amikor pár méterre tőlem felbukkant egy vadkan, inkább maradtam a betonutakon.

Bringázáskor még nagyobb poén ahogy két majom az út közepén vakaródzik de ők legalább megadták a jobb kezet, viszont a vadkanok és a varánuszok tényleg "állatok" 0 közlekedési kultúrával :)))) kétszer is keresztülszaladtak előttem az úton :)))) na jó annyira be voltam szarva hogy a kezem nem bírtam felemelni úgyhogy ez nem saját kép de kb. ekkora volt:

varanusz.jpg

A szúnyogokkal nagyon kell vigyázni, sprayt mindenki hozzon magával -lehetőleg valami erősebb helyi cuccot- és napkeltekor/napnyugtakor erősen ajánlott a hosszú ruházat.

Kempingezők

Ahogy az első napi bejegyzésben írtam néhányan sátraznak a szigeten, egy Felix nevű Dán sráccal egész jót beszélgettem - Ő is így nyomta egy 450 BAHT-ért (4,500 forint) vett sátorral, mondjuk amikor kérdeztem hogy aludt nem volt őszinte a mosolya - el nem tudom képelni milyen meleg lehet bent és mennyi rovar támadja meg őket éjszaka / menőnem mindenesetre menő:

Lu-Du vízesés

Mivel volt még egy szabad pár órám elindultam felfedezni egy vízesést (kettő is van a szigeten) a "szokásos" úton Ao Son felé, szépen ki volt táblázva úgyhogy begurultam a biciklivel az erőbe... egészen az első sziklás részig ahol egy nagy fa volt keresztbe az úton úgyhogy leparkoltam és séta. A térkép szerint még 600 méter, na ez nem volt igaz, az ösvény hamarosan véget ért és a patakban kellett a sziklákon végigmászni, vagy fél óráig csináltam és a GPS szerint 800 méterre voltam :))) úgyhogy visszafordultam, a túra király volt de a vízesést nem láttam:

img_20200123_123929.jpg

img_20200123_123930.jpg

Hajóút Penangba, meglepetés megálló Koh Khai lakatlan szigetén

A jegyem előre megvolt úgyhogy időre kimentem a kikötőbe ahol nagyon segítőkészek és elmagyarázták hogy figyeljek a jegyen lévő társaság nevére, kellet is a jó tanács mert négy különböző hajó futott be egyszerre és megjöttek az "egy órás" turisták is akiket csak kitesznek, csinálnak pár képet és mennek tovább. A szokásos "pontossággal" indultunk: 11.30 helyett 12.45 :)))))

img_20200124_121439.jpg

Amikor beszálltam egy fiatal srác mondogatta hogy "VÁNSZTÁPTÚKÓLIPÉ" amit nem értettem de aztán egy Thai nő elmagyarázta hogy kikötünk egy kis lakatlan szigetre, 20 perc fotózás és séta a parton.

A sziget neve Koh Khai (van még három hasonló névvel a Thai szigetvilágban, a legismertebb Phuket mellett) és végre megértettem miért nem találtam TaruTaon a  "híres" lukas sziklát, mert nem ott van csak ez a sziget is a TaruTao Nemzeti Park része így a Google ezt dobja fel első képtalálatnak.

Ez tényleg nagy élmény volt és végre egész alakos képek is készültek rólam :)))

Még az egy órás késéssel is kényelmesen elértem a Langkawiba tartó hajót Koh Lipéről de Penangba már esélytelen volt hogy eljutok úgyhogy Kuah-ban becsöngettem a már ismerős Hostelbe, volt szabad ágyuk úgyhogy ott aludtam és másnap reggel a 10.30 hajóval jöttem Penangba, a jegy 75 ringgit (5,600 forint) volt egy irányba / az út 3 órás.

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr2115429800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása