Zoli Malajziában

Tioman szigetek: reggeli, egész napos hajókirándulás és sznorkelezés, Coral Island, Monkey Bay, vacsora

2020. február 18. - Zolek81

Reggeli és jelentkezés az egész napos hajókirándulásra

Az ABC vendégház éttermében egészen kiváló omlettet csinálnak 8 ringgitért (600 forint), alapból a "Maláj omlett" hagymát és zöldségeket tartalmaz de kérésemre megdobták egy kis sajttal és csirkemellel - az egész utam legjobb reggelije volt... két szelet pirítóssal kb. estig elég is:

Minden bungalóban ki vannak téve a "vízi taxik" és a kirándulások árai, az egész napos programokat minimum 6 emberrel indítják / ismét mázlim volt mert a reggelinél hallottam hogy 10 órakor indulnak a korall sziget túrára és Én lennék a hatodik :))) úgyhogy kifizettem az elsőre kicsit magasnak tűnő 85 ringgites (6,500 forintos) összeget és felszaladtam a bungalóba gyorsan összepakolni.

A sznorkel felszerelést egy állványról kellett kiválasztani (+felpróbálni az uszonyt) és indultunk is a hajóhoz - elég jó kis csapat jött össze: egy francia pár (Én nem csípem a franciákat de Ők tényleg jó arcok voltak), egy svájci férfi és egy portugál tanár Kínából akit kényszer szabadságoltak az ottani helyzet miatt (szegénynek itt kell túlélnie) a brazil feleségével és az 5 éves kisfiúkkal Pedróval :)))

A hajó kicsi (max. 12 személyes) de durván gyorsul és a "kapitányunk" egy normális fiatal srác aki kb. egész nap velünk volt a vízben kettő-az-egyben: munka és szórakozás :)))

"Cápa" szikla és korallsziget

Indulás után a srác röviden felvezette a napi programot: az első állomás a Tiomantól pár kilométerre fekvő Tulai szigete illetve a mellette a vízben fekvő "cápaszikla" ami a formájáról kapta a nevét, nekem mondjuk ez annyira nem jött át... és egy újabb jó hír: összehaverkodtam a portugál férfival akinek volt vízalatti kamerája úgyhogy szereztem pár képet és videót :)))) nem a legjobbak de azért látszik hogy gazdag a vízi élővilág:

Tényleg érdemes mentőmellényben vagy hosszú ujjú cuccban sznorkelezni mert a naptej nem sokat ér és 40-50 perc alatt szénné lehet égni a vízben ... próbálkoztam -mérsékelt sikerrel- szabadtüdős merüléssel amiről itt egy rövid videó - sellő Zoli :))))

Tulai szigetén van egy gyönyörű (igazi fehér homokos strand) ide mentünk tovább, mivel nincs édesvíz a szigeten ezért -elvben- lakatlan viszont sok helyi ücsörgött az árnyékban vagy a strandot tartották karban (szemetet szedtek, lehulló leveleket és más partra sodródott hordalékot gyűjtöttek össze) , itt is érződött szerencsére az előszezon - rajtunk kívül csak egy hajó kötött ki / 10-12 embert azért még el lehet viselni :)))

Ami a legmenőbb hogy a csodásan tiszta vízben nyüzsögnek a kishalak és ha pici kenyérdarabokat dobsz be nekik vagy a vízben a kezedben tartod egyből "besünöznek" és finoman meg is harapdálnak :)))

Ebéd Salang Indaban, sznorkelezés, Monkey Bay

Egy órás strandolás után visszamentünk Tiomanra és jött az ebéd Salang Indah "falujában", ettől nem igazán voltam elájulva amolyan turista etetőhelynek tűnt :))) az ebéd árát nem tartalmazta a program cserébe választhattál a három étterem közül, egy teljesen átlagos csirkés sült rizst választottam (viszont volt isteni banános palacsintájuk) ... kaja után még belefért kis séta a pár száz méteres parton:

A következő állomás egy elég nagy sziklacsoport nem messze az ebéd helyszínétől. a srác megint laza volt: kitesz minket az egyik oldalon, ússzunk körbe és majd a másikon felszed :))) mindezt elég nagy hullámokban. Említette hogy itt a legnagyobb esély teknőst látni és tényleg összefutottunk eggyel /de persze sok látnivaló volt rajta kívül is/:

A Monkey Bay-hez már apálykor érkeztünk ezért a hajót nem vihette ki a srác a partig de még nekem is leért a lábam 50-100 méterre a strandtól :))) itt volt a legvilágosabb színű kék a víz és tényleg messzire ellátni annyira tiszta:

Hazaút, vacsora

Ezzel vége volt ennek a szuper programnak (de a napnak még nem), kb. 15 perc alatt visszavitt minket a szállásra (engem ropogósra sülve és hullafáradtan) de azért sikerült összeszednem magam egy közös vacsorához az olasz párral, délután rám írtak hogy van-e kedvem megnézni és másik éttermet a mólónál és végül egy amerikai pár is csatlakozott úgyhogy jó kis beszélgetős este lett belőle:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.