Zoli Malajziában

Zoli Malajziában

Koh Lipe: reggeli, mosoda, strandolás, erdei szentély, chill a parton

2020. január 24. - Zolek81

borito_6.jpg

Reggeli, "Pee Pee" pékség, mosoda

Egy egész kiválót aludtam a klímás szobában, másnap már korán elindultam reggelit vadászni mert a Hostel -az egyébként egész korrekt- kávén kívül csak lekváros pirítóst kínál amire nem vágytam.

Bár Koh Lipe későn fekszik és későn is kel azért reggel nyolckor már több reggelizőhely és egy pékség (féleség) is nyitva volt (nem röhög, a neve: Pee Pee Bakery) úgyhogy 40 BAHT-ért (400 forint) kaptam egy finom fánkot és egy cukrozott édes kiflit.

pekseg.jpg

Közel két hét alatt csak a ruháim egy részét hordtam (főleg ujjatlanok, sortok és a legvékonyabb pólók) de azokra már ráfért a mosás, láttam hogy van három mosógép a hostelben amikre rá volt írva hogy 90 BAHT, a recepciós hosszas könyörgésre elmutogatta hogy 9 x 10 érme kell hozzá de hogy nekem kell-e mosóport beletenni na arra már nem válaszolt úgyhogy hagytam a fenébe és elvittem a cuccaim egy mosodába. Van vagy négy hely a sétálóutcán ahol kint van a "Laundry" tábla / másnap kaptam vissza mindent kivasalva, összehajtogatva és csak 160 BAHT-ot fizettem a 3 kg ruháért, ennyit nekem megért.

img_20200121_081953.jpg

Serendipity Beach

A két hosszú partszakaszon kívül 5-6 kisebb strand van Koh Lipén, végül hármat sikerült felfedezni - az első ami még a tegnapit is überelte a Serendipity Beach amit a Walking Street végén jobbra kanyarodva (követve a táblákat) kb. 15 perces sétával értem el. Az út végén kicsit kellett felfelé mászni majd szokás szerint keresztül egy Resorton, már itt leesett az állam milyen menő bungalók vannak a domboldalban de aztán megláttam a három kis öbölből álló sziklás partszakaszt.

Van néhány szolgáltatás ami csak az ott lakóknak elérhető (napozóágyak, kajak, masszázs) de ezen kívül oda fekszel ahova akarsz és mint kiderült az utolsó sziklánál simán át lehet sétálni a tegnapi Sunrise Beachre, felesleges átvágni a dombon és a bungalókon.

Nagyon ritka az ilyen tiszta víz és az ennyire látványos "színkavalkád", a Zsófitól kapott úszó szemüveggel snorkelezni indultam, mivel nincs saját normális akciókamerám ezért egy másik utazó videóját szúrom ide be / tényleg kb. ezt lehet látni: érdekes sziklák, korallok és kisebb-nagyobb halrajok között úszol.

 

Reggae bár chillezés

Ebédidőben végigsétáltam a parton a Sunrise Beach irányába és megláttam egy babzsák-foteles, menő reaggae stílusú helyet ahova beültem (pontosabban befeküdtem) a szokásos kólámra és rendeltem egy Pad Thai-t, elég jó volt :) és parti "szórakozóhelyhez" képest nem drága: 150 BAHT-ot fizettem (1,500 forint).

Buddhista templom az erdőben

Ahogy a strandról felérünk a "főutcára" továbbra is jól lehet követni a táblákat, a délutánt (és a napot is) a Sunset Beachen zártam de útközben belefutottam egy teljesen természetesen, sziklára festett szentélybe:

És persze amiről nem szoktak a BLOG-ok szólni és a legtöbben nem beszélnek hogy milyen körülmények között élnek a helyiek akik kiszolgálják ezt a luxust: szerényen, nagyon szerényen összeeszkábált viskókban és mindenhol kosz-szemét:

img_20200120_155954.jpg

Sunset Beach

A napot itt fejeztem be egy jó kis olvasás+úszás kombóval, hangulatos kis strand a végében egy sziklára épült étteremmel, a homokban ott volt egy "FREE SEX" tábla de hiába kerestem hol lehet benevezni :))))

utjelzo.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://zolimalajziaban.blog.hu/api/trackback/id/tr8515425284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása